Recensioner av utställningen "Fjällträdgårdar"

Blomsteruppsats i socker av Anette Bergstedt, Funäsdalen. Foto: Härjedalens Fjällmuseum AB.

Fjällmuseets utställning "Fjällträdgårdar eller Det förlorade paradiset" har blivit uppskattad av såväl publik som recensenter.

Museets utställning "Fjällträdgårdar eller Det förlorade paradiset" har uppmärksammats av två tidskrifter, som är verksamma inom utställnings- och konstområdet.

Tidskriften Utställningskritik lyfter fram utställningen som "en omsorgsfullt iscensatt berättelse om relationen mellan människa och kärv natur".  Läs recensionen här: En magisk trädgård på fjället – Reportage – Utställningskritik (utstallningskritik.se) Länk till annan webbplats.

Tidskriften Volym beskriver utställningsrummet som "vårvärmen, vilken väcker reflektion, nyfikenhet och nya frågeställningar till liv." Läs hela recensionen här: Volym - Fjällträdgården i fokus (rvn.se) Länk till annan webbplats.

Utställningen visas t o m den 7 oktober 2023. Läs mer här: Fjällträdgårdar eller Det förlorade paradiset - Härjedalens kommun (fjallmuseet.se) Länk till annan webbplats.

Senast uppdaterad: 26 maj 2023 20:09
Redaktör för sidan: Fjällmuseet